مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مشاوره رشد تکلم کودک
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن

سهیلا محمودی هستم. از تاریخ 05 شهریور 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 145 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مشاوره رشد تکلم کودک

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

با سلام سوالم این بود که من یک پسر  یک سال و ده ماهه دارم که خیلی کم حرف میزنه بیشتر در حال بازی کردنه تازه فقط چند تا کلمه مثل ماما یا توتو میگه البته جملات نامفهوم زیادی میگه مخصوصا وقتی خوشحاله ولی نمیدونم چرا شروع به حرف زدن نمیکنه میترسم شاید ضریب هوشی پایینی داشته باشه توصیه شما چیست که بهتر حرف بزنه ؟


پاسخ کارشناس "نوردلم، فرزندم" را بخوانید.


سلام . تکلم بچه ها بیش از هر چیز به ویژگی های ژنتیکی آن ها مربوط است. اغلب بچه ها بعد از 18 ماهگی کلمه و در پایان دو سالگی جملات کوتاه را بیان می کنند. در مقابل کودکانی هستند که تا 36 ماهگی بدون هیچ مشکلی در ضریب هوشی تکلم را به تاخیر می اندازند.


برای او کتاب بخوانید و قصه های ساده بگویید. رابطه خوب با فرزند در رشد متوازن او بسیار کمک می کند. پس با حال خوب و به دور از نگرانی از بودن با او لذت ببرید.

چون فرزند شما کلماتی هر چند محدود بیان می کند نشانه ی  توانایی تکلم او ست. اما اگر این تاخیر تا بعد از دو سالگی ادامه داشت و با گفتاردرمان مشورت کنید.


#رشد_کودک
#مشاوره

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما