مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب معیار انتخاب همسر
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی صیدی هستم. از تاریخ 07 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 17 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
معیار انتخاب همسر

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ جمعه, 28 مهر 02


بسم الله الرحمن الرحیم
معیارانتخاب همسر در نزد مردم معمولا چند چیز است:ثروت،زیبایی،حَسب و نَسب.
ولی در حدیث می خوانیم«علیک بذات الدّین»تو در انتخاب همسر،محور را عقیده و تفکّر و بینش او قرار ده. در حدیث دیگر می خوانیم:چه بسا زیبایی که سبب هلاکت و ثروت که سبب طغیان باشد.
رسول خدا(صل الله علیه وآله)فرمودند:هرگاه کسی به خواستگاری دختر شما آمد که دین و امانت داری او را پسندید،جواب ردّ ندهید و گرنه به فتنه و فساد بزرگی مبتلا می شوید.
امام حسن(علیه السلام)به کسی که برای ازدواج دخترش مشورت می کرد فرمود:دامادِ با تقوا انتخاب کن که اگر دخترت را دوست داشته باشد گرامیش می دارد و اگر دوستش نداشته باشد،به خاطر تقوایی که دارد به او ظلم نمی کند.
در روایات می خوانیم: به افرادی که اهل مشروبات الکلی هستندو افراد بد اخلاق و کسانی که خط فکری سالمی ندادند و آنانکه در خانوادهای فاسد رشد کرده اند،دختر ندهید.
ناگفته نماند که ازدواج دو نوع است:دائم و موقّت که برای هر دو در قرآن و روایات اسلامی توصیه ها و دستورات خاصّی آمده است،متأسفانه ازدواج دائم،بخاطر برخی آداب و رسوم بی منطق و بهانه گیری بعضی بستگان و توقّعات خانواده عروس و داماد و آرزوهای دور و دراز،به صورت یک معمّا و گردنه ی صعب العبور در آمده است و ازدواج موقّت نیز آن گونه زشت و ناپسندشمرده شده که فحشا جای آن را گرفته است.

منابع
کنز العمال،ح 46602
میزان الحکمه
بحار ج 103 ص372
مکارم الاخلاق ج 1 ص 446

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما