مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مقدمه ای بر عید واقعی
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

رحمتی هستم. از تاریخ 28 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 160 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مقدمه ای بر عید واقعی

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 07 آبان 02

این پرونده را با 67 اثر دیگر آن ببینید


خداوند اگر بخواهد در روی زمین این مردمی که خلق کرده است را رها و بی برنامه بگذارد و کسی نباشد که به سوالات مردم جواب دهد واحکام الهی را نشر بدهد، این گونه ما می توانیم بر خداوند دلیل بیاوریم که کسی نبود هدایتمان کند. ولی خداوند عالم است و ما هیچ نمی دانیم و حجت و دلیلش را بر ما تمام کرده است.

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم [سورة النساء (4): الآيه 59، ترجمه: هان اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خدا را اطاعت كنيد، و رسول و كارداران خود را- كه خدا و رسول علامت و معيار ولايت آنان را معين كرده- فرمان ببريد.]

حدیث: در تفسير برهان از ابن شهر آشوب از تفسير مجاهد روايت شده كه گفت: اين آيه در باره امير المؤمنين (ع) نازل شد، آن روزى كه رسول خدا (ص) آن جناب را جانشين خود در مدينه كرد به او عرضه داشت يا رسول اللَّه آيا مرا جانشين خود بر زنان و كودكان مى‏كنى؟ فرمود: يا امير المؤمنين! آيا راضى نيستى اين كه نسبت به من به منزله هارون باشى نسبت به موسى، كه به او گفت:" اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَ أَصْلِحْ" (اى هارون جانشينى من كن در قومم، و بين آنان اصلاح كن) جمله:" وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ" هم از همين باب است. (1)

اگر مسئله امام شناسی بالا رود( معرفت نسبت به امام زیاد شود)، خدا شناسی هم بالا می رود، زیرا چه آیتی بالاتر از امام علیه السلام!؟ امام آیینه ای است که حقیقت تمام عالم را نشان می دهد.(2)

 

از نظر اهل سنت « أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم» بالاترین مقام هر زمان است یعنی مثلا مفتی آنها و یا رییس جمهورشان ولی به دوراز تفاسیر روایی شیعه اگر این گونه باشد که آنها می گویند این درست است؟ یعنی خداوند در قرآن همچین منظوری را دارد؟ شاید آن شخص بزرگ مثل رییس جمهور یا هر کسی غیر از امام معصوم انسان خون ریز و ظالمی باشد و خد اوند او را در قرآنش ستایش کرده و از او تعریف کرده است.

علاوه بر این روایتی که آورده شده است در تفاسیر البرهان، المیزان، نمونه، نور و... از تفاسیر شیعه این آیه تفسیر شده است برای اطلاع بیشر

---------------------------------------------------

 (1)- تفسیر البرهان، ج1، ص367.

(2)- در محضر بهجت، ص41.


==========================================
برای مطالعه ی مطالب مرتبط:
اثبات حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام از حدیث غدیر
عید غدیر٬عيد خلافت و عید ولايت
مثال ابلیس لعین و سجده نکردنش و رابطه اش با ماجرای غدیر
در روز غدیر چه اتفاقی افتاد !؟
دلیل عدم پذیرش ولایت حضرت علی علیه السلام با وجود حدیث غدیر
عید سعید غدیر خمّ و پاداش اطعام و انفاق
جایگاه عید غدیر در مکتب
جایگاه عید غدیر در روایات
غدیر را به دیگران معرفی کنیم
چقدر به این عید ولایت پایبندیم؟
عید الله اکبر ، غدیر اعظم
آیابامدرن شدن زندگی ،اسلام دیگرسودی ندارد!؟
عید ولایت
تامین نامه عید غدیر
استناد امير المؤمنين عليه السلام به حديث غدير
ولایت امیرالمومنین الهی است
آیه تبلیغ از نگاه اهل سنت

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما