مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ممنوعیت سوء استفاده از جهالت مردم
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ممنوعیت سوء استفاده از جهالت مردم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی در لباس مبلغ دین و به اسم از فرصت جهالت مردم استفاده می‌کنند تا به مقاصد دنیوی خود برسند درحالی‌که معصومین (علیهم‌السلام) در پیشبرد اهداف خود هرگز چنین نمی‌کردند و دائماً در حال زدودن جهالت مردم بودند و حق را به‌وسیله حق گسترش می‌دادند.

به‌عنوان‌مثال در روزی که ابراهیم فرزند هجده‌ماهه حضرت رسول‌الله (صلی‎الله علیه و آله) از دنیا رفت و حضرت اندوهگین و عزادار بودند، خورشید گرفت و مسلمانان خیال کردند که خورشیدگرفتگی به خاطر هماهنگی عالم بالا و عالم پایین است و خورشید به دلیل مرگ فرزند پیامبر خدا (صلی‎الله علیه و آله) کسوف کرده است. درنتیجه، این حادثه سبب می‌شد که عقیده و ایمان مردم به پیامبر (صلی‎الله علیه و آله) بیشتر شود، ولی حضرت از جهالت مردم برای هدایت آن‌ها و به نفع اسلام استفاده نکرد و به ارشاد آن‌ها پرداخت ازاین‌رو منبر رفت و پس از حمد و ثنای خدا فرمود:

«أَیهَا النَّاسُ، إِنَّ الشَّمسَ والقَمَرَ آیتَانِ مِن آیاتِ اللهِ، یجرِیانِ بِأَمرِهِ، مُطِیعَانِ لَهُ، لاینکَسِفَانِ لِمَوتِ اَحَدٍ وَ لا لِحَیاتِهِ، فَإِذَا انکَسَفَا أَو أَحَدُهُمَا صَلُّوا»[1]

 


[1]. الکافي, ج 3, ص 208.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما