مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب منع دوستی با جنس مخالف درقران
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

علوی زاده هستم. از تاریخ 26 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر سایت توزیع گر شبکه های اجتماعی توزیع گر پیام رسان تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 449 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
منع دوستی با جنس مخالف درقران

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

به دوستی با جنس مخالف در دو جای قرآن اشاره و مورد انکار و منع قرار گرفته است یکی در سوره مائده آیه ۵ که می‌فرماید: «… آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَ لاَمُتَّخِذِی أَخْدَانٍ…، مهرهایشان را به ایشان بدهید درحالی‌که خودتان پاک‌دامن هستید و نه زناکار و نه آنکه در پنهانی با زنان رابطه دوست داشته باشید…»

این آیه شریفه مردان را به‌طور مستقیم و به دلالت مطابقی و زنان را به‌طور غیرمستقیم و به دلالت التزامی از رابطه دوستی با جنس مخالف منع می‌کند، به این صورت که وقتی مردان از دوستی منع شدند، معنی ندارد که زنان مجاز به دوستی باشند چون دوستی دوطرفه است و اگر یک‌طرف مخاطب واقع شد و از دوستی منع شد به این معنی است که طرف دیگر هم حق ‌دوستی با جنس مخالف را ندارد.

در سوره نساء آیه ۲۵ که در مورد ازدواج با کنیزان است خداوند متعال می‌فرمایند:

«فَانکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَیْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ، پس با اجازه خانواده‌هایشان با آنان ازدواج کنید و مهرشان را به‌طور پسندیده به آنان بدهید [به‌شرط آنکه] پاک‌دامن باشند نه زناکار و نه دوست گیران پنهانی با مردان.»

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لینک کوتاه مطلب : http://nidamat.com/?p=24604

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما