مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مهمترین درس مباهله چیست؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

منتظر... هستم. از تاریخ 15 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 196 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مهمترین درس مباهله چیست؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 08 آبان 02


بسم الله الرحمن الرحیم

داستان مباهله چه بود؟ عده ای از مسیحیان در مقابل پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ادعای برحق بودن، کردند. وقتی هیچ طرفی از موضع خود کوتاه نیامد، قرار بر این شد که دو طرف به محلی بروند و یکدیگر را نفرین کنند و آن کسی که بر حق نبود مورد غضب الهی قرار گیرد. طرف مسیحی با لشکری بزرگ آمد اما دید که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله با اعضای خانواده ش آمده 1و ...

 

حالا مهمترین ویژگی این داستان چیست؟ ویژگی های خاص اهلبیت علیهم السلام؟

بله این هم دخیل است، اما به نظر من مهمترین ویژگی نیست. بلکه مهمترین ویژگی این بود که آنها باور داشتند که اهل حق هستند. و می خواستند به ما بگویند اگر واقعا باور داشته باشید که اهل حق هستید، خدا شما را همراهی خواهد کرد.

همانطور که هم درمورد انقلاب اسلامی، دیدیم که مردم با دست خالی و فقط با تظاهرات توانستند شاه ظالم مملکت را از کشور خارج کنند یا اینکه اول انقلاب با کمترین امکانات توانستند، در مقابل همه ی دنیا بایستند و 8 سال مقاومت جانانه کنند. در صورتی که ما، هم تحریم بودیم و هم کل دنیا در مقابل ما ایستاده بودند اما ایمان داشتیم که اهل حق هستیم و خدا ما را در راه حق تنها نخواهد گذاشت.

 اگر این روزها هم به جای اینکه از آمریکا بترسیم و همه چیز را به مذاکره با آمریکا گره بزنیم، در مقابل طاغوت زمانه می ایستادیم و در موضع قدرت قرار می گرفتیم و هر مسأله ای را به راحتی قبول نمی کردیم، وضعیت بهتر از این می بود.

کاش در همه ی زمینه ها باور کنیم که دست خدا بالاتر از همه چیز است2.

این یک شعار نیست کاش داستان های قرآنی را باور داشته باشیم.

 

منابع:

1.سوره آل عمران ، آیه 61: فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ

2.سوره فتح، آیه 10: یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما