مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب موجودیت و سیاست استکبار
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

اکرمی هستم. از تاریخ 11 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 128 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
موجودیت و سیاست استکبار

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

موجودیت استکبار

 موجودیت و فلسفۀ وجودی و رمز وجود و پیدایش و هستی مستکبرین وابسته به این است که تا می‌توانند سایر ملت‌ها و کشورها را ضعیف نگه دارند و با تحریم‌ها و اختلاف افکنی‌ها و استفادۀ ابزاری از حقوق بشر و نگاه غیر اصالتی به دین و سوء استفاده از باورهای دینی و مذهبی مردم و عوامل دیگری آن‌ها را به جان همدیگر بیندازند.


 یک روز میان دو کرۀ شمالی و جنوبی اختلاف می‌اندازند و رزمایش برقرار می‌کنند و روز دیگر میان هند و پاکستان مداخله می‌کنند و روزی هم از آن سوی دنیا به خلیج فارس لشکر کشی می‌کنند به راستی با این کارها دنبال چه چیزی هستند و در منطقۀ ما دنبال چه هستند؟ در ونزوئلا و آمریکای لاتین چه چیزی می‌خواهند؟ از ایجاد تنش میان آسیا یا ایران و اروپا چه نفعی می‌برند؟ آیا غیر از این است که با این کارها می‌خواهند با مشغول کردن کشورهای دیگر به خودشان آن‌ها را از پیشرفت و آرامش دور بدارند تا از مستکبرین عقب بمانند و درگیر گرفتاری‌های خودساختۀ‌شان بشوند. کی ملت‌ها و دولت‌ها می‌خواهند متوجه بشوند که موجودیت و هستی  بقاء مستکبرین و قلدران جهان در گرو تضعیف و نابودی سایر کشورها هستند تا بدین روش بتوانند جای پایی در آن ممالک پیدا کنند و بتوانند از نظر نظامی و امنیتی و اقتصادی بر آن‌ها تسلط پیدا کنند و به دنبال فروش سلاح‌های کشندۀ خود و زدن پول بیشتر به جیب هستند.


 در این دریای پر تلاطم دنیای ظالمان باید ملت‌ها و دولت‌های دنیا هوشیار باشند و فریب این بازی‌ها را نخورند و در جهت اتحاد بیشتر قدم بردارند تا جایی که روزی برسد که شاهد این باشیم که دو کُره با یکدیگر یک کرۀ واحد را تشکیل بدهند. پاکستان و هند اگر به یک کشور واحد تبدیل بشوند و باهم متحد بشوند آیا قوی‌تر نخواهند شد و به نفع صلح و امنیت منطقه نخواهد بود؟ مگر نه این است که آلمان شرقی و غربی با یکدیگر متحد شدند و آلمان قدرتمند واحد را تاسیس کردند و دیوار برلین را فرو ریختند؟ سایر همسایگان قبیله گرایی و نژادپرستی را کنار بگذارند و به این موهبت الهی که توسط رسول گرامی اسلام عرضه شده و ملاک و برتری انسان‌ها را در اخلاق و انسانیت عنوان نموده و رنگ و قوم و نژاد را عامل برتری نداسته روی بیاورند حقوق بشر واقعی و اصیل را در این اصول گوهربار اسلام ناب محمّدی جستجو کنند تا با ساختن دنیایی کامل و انسانی به کمال  نهایی و عاقبت به خیری برسیم.

 

 کلیدواژه‌ها: استکبار جهانی. اختلاف. اتحاد. امنیت. پیشرفت.

 

برای مطالعۀ بیشتر در این زمینه به منابع زیر مراجعه نمایید:

قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران ۰ .آقایی، سید داوود و رضابراتی)0323 ،)تأملی بر سیاست خارجی حقوق بشری آمریکا)با نگاهی به سیاست آمریکا در قبال ایران(، فصلنامه سیاست دانشگاه تهران، دوره0۲ ،شماره0 ،۰3-37 3 .بال، آلن ر. و ب. گای پیترز)0320 ،)سیاست و حکومت جدید، عبدالرحمن عالم، نشر قومس: تهران 0 .بیانات رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین، ۰1/1/0331 5 .بیانات رهبری در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسالمی ایران، 0۰/5/0331 0335/0۲/7 در رهبری بیانات. 17 .روحانی، حسن)0331 ،)دوباره ایران؛ برنامه دولت دوازدهم 2 .سلطانی فر، محمد و شهناز هاشمی)032۰،)پوشش خبری، انتشارات سیمای شرق: تهران 3 .عالم، عبدالرحمن)0330 ،)بنیادهای علم سیاست، نشر نی: تهران0۲ .گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان 00 .مصاحبه مورخ 02/7/0337 با آقای حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسالمی ایران 0۰ .نصرالهی، اکبر)0331 ،)راهنمای پوشش خبری، انتشارات خبرگزاری فارس: تهران 03 .نقیب زاده، احمد)033۰ ،)تاریخ دیپلماسی و روابط بین الملل از پیمان وستفالی تا امروز، نشر قومس: تهران 00 .هیوود، اندرو)0323 ،)مقدمه نظریه سیاسی، عبدالرحمن عالم، نشر قومس: تهران 05 .هیوود، اندرو)0323 ،)سیاست، عبدالرحمن عالم، نشر قومس: تهران 01 .ولیزاده، اکبر)033۲،)رهیافت ها و نظریه های کارایی تحریم در اقتصاد سیاسی بین المللی، فصلنامه سیاست دانشگاه تهران، دوره00 ،315-303 ،0شمار.

http://shabestan.ir/detail/News/708400

 

https://www.irinn.ir/fa/news/34443

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما