مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب میزان اهمیت سن در ازدواج
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سیدمرتضی هستم. از تاریخ 03 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 11 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
میزان اهمیت سن در ازدواج

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

میزان اهمیت سن در ازدواج

از جمله سوالاتی که بسیار پرمخاطب می باشد این است که ملاک و معیار سن در ازدواج چقدر مهم و حائز اهمیّت می باشد؟ در جواب این سوال باید بگوییم مطابق تحقیقات تجربی مسئله سن و تناسب سنّی در استحکام روابط همسران و موفقیّت آنان در زندگی بسیار لازم و ضروری می باشد.

روان‌شناسان و متخصّصان امور خانواده معتقدند كه دختر و پسر از لحاظ سنّي بايد متفاوت باشند. به اين معني كه تقريباً شوهر چند سالي (4 الي 6سالي) بزرگتر از زن باشد. قرآن کریم در این باره این چنین می فرماید که: الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ(1)

چنین ترجمه شده است: (مردان، سرپرست و نگهبان زنانند، بخاطر برتریهایی که خداوند (از نظر نظام اجتماع) برای بعضی دیگر قرار داده است و بخاطر انفاقهائی که از اموالشان در مورد زنان می کنند

مردان در محیط زندگی خانوادگی مسئولیت سرپرستی و مدیریت خانواده را به عهده دار هستند و به خاطر ویژگی هایی که خداوند مطابق مصلحت به آنها داده است مدیریت خانواده به عهده آنها می باشد. بنابراین باید ملاک تناسب در میان

 دختر و پسر رعایت کردند.

--------------------------------------------------------------------------------------

1). سوره نساء آیه ۳۴

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما