مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب ناسازگاری های والدین با فرزندان
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سیدمرتضی هستم. از تاریخ 03 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 11 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
ناسازگاری های والدین با فرزندان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

ناسازگاری های والدین با فرزندان


یکی از مشکلاتی که نسل نوجوان با خانواده های خود دارند این است که به عقیده ی جوانان والدین آنها فرزندان خود را به خوبی درک نمی کنند و به شرایط و حالتهای فرزندان آشنا نیستند. وجود این چنین نارضایتی ها غیر طبیعی و نا ممکن نمی باشد و ممکن است که والدین به طور دقیق از روحیات فرزندان خود آگاه نباشند و همین امر موجب رنجیده خاطر شدن فرزندان می شود. در این نوشته به برخی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود والدین فرزندان خود را درک نکنند اشاره می نماییم:


 ۱.عدم شناخت از موقعیّت فعلی فرزند: برای ارتباط گیری با فرزند دانستن حالات و شرایط روانی او بسیار موثر می باشد. شناخت موقعیّت فرزند به این است که تشخیص دهیم او از لحاظ روحی و روانی در چه موقعیتی است، آیا عصبانی و خشمگین است؟ آیا در غم و اندوه به سر می برد و یا اینکه در حالت شادی و خوشحالی می باشد. بنابراین شناخت موقعیّت فعلی فرزند کمک بسیار بزرگی در ارتباط گیری با او می کند و بی توجّهی به این حالت ها موجب برخورد سرد و عدم ارتباط گیری با فرزند میشود.


2.ناسازگاری انتظار والدین با توانایی های فرزندان: یکی دیگر از مشکلاتی که میان والدین و نوجوانان وجود دارد این است که اکثر والدین از فرزندان خود انتظارات زیادی دارند. به طور مثال فرزندی که از لحاظ هوش در سطح متوسط و نرمال قرار دارد به خیال آنها باهوش ترین فرزند در کلاس می باشد. به همین خاطر وقتی فرزندان خارج از انتظار آنها عمل می کنند مورد سرزنش والدین قرار می گیرند و پیامدهای آن اضطراب و احساس بی ارزشی از طرف نوجوان می باشد.


با توجه به این صحبت‌هایی که انجام دادیم مهمترین عوامل ایجاد مشکلات بین نسل نوجوان و خانواده ها بیان می گردید و خانواده ها باید برای جلوگیری از این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.


. احمد به پژوه، اصول برقراري رابطه انساني با كودك و نوجوان، نشر رويش، چاپ اول، 1375، ص 62.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما