مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب نحوه مبارزه با گناه
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

ابوفاضل هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 4 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
نحوه مبارزه با گناه

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02


پرسش یک جوان: چطور می شود با گناه مبارزه کرد؟ 

بسیاری از جوانان مسلمان به خاطرایمان وباوری که به دین دارند.وآرامش واقعی وراحتی وجدان را در راحتی با دین وانجام دستورات دینی می بینند. دوست ندارند به گناه دچار شوند.در عین حالی که از زندگی خود لذت می برند اما از چارچوبی که خداوند برای آنها تعیین کرده است خارج نشوند. اما در بعضی مواقع احساس میکنند به گناه نزدیک شده اند.ودسترسی به گناه ولذتهای مادی برای انها فراهم است.در این مرحله چگونه باید با ترفند وحیله شیطان روبرو شوند.تا بتوانند سالم از این مرحله عبور کنند؟

 اولا باید توجه داشته باشیم که باید با تمام توان خود زمینه های نفوذ شیطان ودسترسی به گناه را ازبین ببریم.فکر وبرنامه خود را بیشتر مشغول ومرتبط با محیط ها وبرنامه هایی بکنیم که روحیه معنوی ما را تقویت میکند.لذا قرآن می فرماید: ...لاٰ تَقْرَبُوا اَلْفَوٰاحِشَ مٰا ظَهَرَ مِنْهٰا وَ مٰا بَطَنَ ...﴿الأنعام‏، 151﴾ ترجمه: ...و دیگر به کارهای زشت آشکار و نهان نزدیک نشوید... همانطور که در متن آیه دقت کردید می فرماید نزدیک نشوید.یعنی باید خود را از هر کاری که زمینه گناه وکارهای زشت را برای انسان فراهم میکند دورکرد. چنانچه در جای دیگر می فرماید: به گناه زنا نزدیک نشوید. وَ لاٰ تَقْرَبُوا اَلزِّنىٰ إِنَّهُ کٰانَ فٰاحِشَةً وَ سٰاءَ سَبِیلاً ﴿الإسراء، 32﴾ و هرگز به عمل زنا نزدیک نشوید، که کاری بسیار زشت و راهی بسیار ناپسند است. تاکید دارد به گناه زنا نزدیک نشوید.یعنی خود را از هرکاری که ممکن است.زمینه این گناه را برای شما فراهم کند دوری کنید.

 دوم: راه دور شدن از زمینه های گناه هم فقط مبارزه می خواهد.فکر نکنیم که می شود با مذاکره وتعامل با هوای نفس وشیطان از زمینه های گناه رها شد .بلکه این یک میدان مبارزه وجهاد است که اگر نجنگی شکست میخوری آن وقت شیطان وجدان ونیروهای خیر درونت را می کشد.وانسان را تبدیل به یک حیوان وحشی میکند.قرآن می فرماید: یٰا أَیُّهَا اَلنّٰاسُ کُلُوا مِمّٰا فِی اَلْأَرْضِ حَلاٰلاً طَیِّباً وَ لاٰ تَتَّبِعُوا خُطُوٰاتِ اَلشَّیْطٰانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ ﴿البقرة، 168﴾ ای مردم، از آنچه در زمین است حلال و پاکیزه را تناول کنید و پیروی نکنید و ساوس شیطان را، محققا شیطان از برای شما دشمنی آشکار است.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما