مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب نقش مبلغان در تعامل با اهل سنت
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
نقش مبلغان در تعامل با اهل سنت

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

برخی از طلاب و روحانیون عزیز به مناطقی می روند که در مجاورت اهل سنت است. شکی نیست که باید مبلغین ارجمند، در پی این باشند که روحیه تعاملی بین شیعیان و اهل سنت را افزایش دهند.


خدای بزرگ در قرآن در باره اتحاد و همبستگی مسلمانان می فرماید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا؛ و همگان دست در ريسمان خدا زنيد و متفرق نشوید.»[1]


 تفسیر نمونه درباره حبل الله می نویسد: «منظور از ريسمان الهى هر گونه وسيله ارتباط با ذات پاك خداوند است، خواه اين وسيله، اسلام باشد، يا قرآن، يا پيامبر و اهل بيت او، و به عبارت ديگر تمام آنچه گفته شد، در مفهوم وسيع" ارتباط با خدا" كه از معنى‏"بحبل الله" استفاده مى ‏شود، جمع است.»[2]


مبلغین عزیز باید با تاکید بر مشترکات بین شیعیان و اهل سنت(قرآن و اسلام و محبت اهلبیت) تعامل شیعیان و اهل سنت را بیشتر کنند. مخصوصا در مسجدی که از اهل سنت در آنجا حضور دارند. البته نباید مبلغین از گفتن حقیقت دریغ ورزند و برای جذب چند جوان از اهل سنت، حق اهلبیت را کم ادا کنند. اما نکات تفرقه انگیز نباید گفته شود(لعن خلفا و...)


نکته مهم: مبلغین باید علاوه بر تاکید بر برادری با اهل سنت، احکام تعاملت با اهل سنت را بیان کنند تا راه برای تعامل بیشتر باز شود. مثل احکام مربوط به ازدواج و طلاق و ارث و سایر احکام، و همچنین مسائل مستحدثه.

پی نوشت:
1ــ آل عمران/103
2ــ تفسیر نمونه، ج8، ص29

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما