مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب هندسه حکمرانی سایبری را از کنگره آمریکا بیاموزیم
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

علیرضا هستم. از تاریخ 29 تیر 1398 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 18 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
هندسه حکمرانی سایبری را از کنگره آمریکا بیاموزیم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 08 تیر 02

هندسه حکمرانی سایبری را از کنگره آمریکا بیاموزیم

 

▫️فقط ده دقیقه از جلسه چالشی نمایندگان کنگره آمریکا بامدیرعامل #تیک_تاک را نگاه بکنید. حداقل ۲۰ دلیل متفاوت، جهت محکوم کردن این پلتفرم چینی را مطرح می‌کنند تا حکمرانی سایبری‌شان را از نفوذ یک رقیب راهبردی، مصونیت ببخشند.

 

▫️از تهدید امنیت ملی و اهمیت حریم خصوصی و خطر نفوذ خارجی تا سرقت اطاعات و #بیگ_دیتا و همچنین سلامت و بهداشت روان #کودکان و نوجوانان و تاثیرگذاری بر روایت ها و روندها و موضوعات مهمی مثل به یغما رفتن معصومیت کودکان با سرقت توجه آنها و موج سواری #اطلاعات_گمراه_کننده و داده‌های غلط و مساله اقتصاد و حفاظت و رهگیری اطلاعات به بهانه سرگرمی از جمله مواردی بودند که در این جلسه مطرح شد.

 

▫️این آیتم ها نشان می‌دهد که مساله اطلاعات، چه میزان برای تثبیت و تحکیم و توسعه قدرت و #تنازع_بقا در عرصه تمدنی، لازم و ضروری است. از این گذشته وقتی که در همین آمریکا پروتکلی را به تصویب می‌رسانند که از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح، افراد زیر ۱۸ سال، حق استفاده از شبکه اینترنت و فضای مجازی را ندارند، حاوی یک پیام راهبردی در سطح تمدنی است.

 

▫️بدین معنا که قدرت اطلاعات و شبکه های اجتماعی در سطح هویت سازی هم دارای اهمیت ویژه است. وقتی نماینده کنگره آمریکا، عضویت دو سوم جوانان و نوجوانان این کشور در پلتفرم چینی را یک تهدید جدی برای فرهنگ و #هژمونی شان تلقی می‌کند، پس اشکالی ندارد که ما نیز نسبت به اینستاگرام و توییتر و متای آمریکایی حساس شویم و نسبت به مهندسی اجتماعی و #تغییر_ذائقه‌ها و سرقت اطاعات کشورمان نگران باشیم.

 

علیرضامحمدلو

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما