مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب وسوسه یا وسواس
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

valayat هستم. از تاریخ 05 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 6 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
وسوسه یا وسواس

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ سه‌شنبه, 09 آبان 02


وسوسه یا وسواس چیست؟

یکی از راه هایی که شیطان بر آدمى مسلط  مى شود به وسیله وسوسه كردن است. وقتى كه انسان از ذكر خدا دوری كرد و امر حق و واجبات را كوچك شمرد و نواهى و محرمات را انجام داد، معلوم مى شود كه معلول وسوسه اى بود كه شیطان در دل او رخنه كرده بود.

وسوسه چیزی است كه از خارج قلب با اشاره دل و مجاورت طبع و خیال به وقوع مى پیوندد.

هرگاه وسوسه در قلب جا كرد، شخص را به سرگردانى و ضلالت مى كشاند. پس از فریب شیطان نباید ایمن شد؛ و دائما به مراقبت حال باید مشغول بود و در هر حال به یاد خداوند ناظر و آگاه بود، تا به صید وسوسه دچار نشد و از التجاء و تمسک به حق نباید غافل شد كه او بهترین یاور در دفع وسواس ‍ شیطانى است.

خداوند در سوره ناس می فرماید : «من شر الوسواس الخناس الذى یوسوس ‍فىصدور الناس»  بگو پناه مى برم از شر وسوسه شیطانى كه كارش وسوسه در دلهاى مردمان است .

در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است: « مُحَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع- عَنِ الْوَسْوَسَةِ وَ إِنْ كَثُرَتْ فَقَالَ لَا شَیْ‏ءَ فِیهَا تَقُولُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»[1] از حضرت صادق سئوال شد از وسوسه اگر چه زیاد باشد چه كنم؟ فرمود: چیزى نیست (زیاد) ذكر لا اله الا الله را بگو.

انشاء الله در بحث های آینده پیرامون این مسئله فراگیر، همچنین راه علاج آن مطالبی عرضه میدارم.

 


 

[1]- الكافی ط - الإسلامیة، ج‏2، ص: 425

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما