مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب پاسخگویی به سوالات دینی در دایرکت
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

حاج عیسی هستم. از تاریخ 04 مهر 1395 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک توزیع گر شبکه های اجتماعی تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 22 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
پاسخگویی به سوالات دینی در دایرکت

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

پرسش

سلام شبتون خوش

یه سوال داشتم ذهنمو درگیر کرده

یه رفیق جونمون رو امروز تو حادثه از دست دادیم ینی بگم یکی از بهترین ادمای کره ی زمین بود یسالم بود ازدواج کرده بود

اینکه میگن خدا حافظه و نگه داشته فلان کرده امروز چرا اینو نگه نداشت جا به جا مردش در جوونی

خدا نخواسته نگهش داره یعنی؟

پس یعنی خدا بی رحمه؟

رحم خدا به بندگانش کجاست؟

پاسخ

سلام من هم خبر درگذشت چتر بازی که در اکباتان در سالگرد پلاسکو شنیدم اگر منظورتون ان است و خبر بدی بود ولی بعضی کارهای ریسکی و خطرناک رو نباید به خدا ربط بدهیم خیلی ها با کرونا از دنیا می روند و خیلی ها در تصادفات و .....این طبیعت دنیا است که انسانها با بهانه های مختلف از دنیا می روند و انسانها در انجام کارها و تصمیماتشان اختیار دارند ودر کنارش مرگ در کمین انسان است و مهم درست زندگی کردن ماست و آماده بودن ما برای جهان دیگر و خداوند بنای این را ندارد تا قوانین جهان را تغییر دهد جاذبه یکا از نعمت های خدا است و باران نیز یکی از نعمت ها ی خدا کشاورز می گوید خدایا باران ببارد و سفالگر میگوید خدایا باران نبارد تا سفال های من خیس نشود لذا این ورزش کار همیشه از نعمت جاذبه استفاده می کرد ولی این بار به دلیل مشکلی که در باز شدن چتر ایجاد شدن قاتل او شد پس اشکال در نقص ایمنی و باز نشدن چتر است نه اینکخ

این رو به خدا نسبت بدهیم

خداى سبحان، رحیم و رحمان و حتى ارحم الراحمین است. مرگ ناگهانى براى مؤمن رحمت است؛ یعنى مؤمنى که تمام حقوق الاهى را ادا کرده و حقوق مردم را پرداخته - نه دینى ازخدا بر عهده او است و نه دینى از مردم - وصیت نامه خود را هم نوشته و تکلیف بعد از مرگ خود را مشخص کرده است، با مرگ راحت مى شود؛ بدون این که در پایان عمر ناراحتى و درد و سختى بیمارى و بیمارستان را متحمل شود.

از این رو، در روایات داریم که مرگ ناگهانى براى مؤمن رحمت و برکت است و مستقیماً از دنیا به باغى از باغ هاى بهشتى منتقل مى شود؛ ولى اشخاصى که آمادگى ندارند با مشکل مواجه مى شوند و ابتداى گرفتارى آن ها است.

به همین دلیل، بسیار سفارش شده که به فکر مرگ باشید و همیشه خود را آماده نگاه دارید. وجود مقدس امیرالمؤمنین(علیه السلام) تمام شب ها، بعد از نماز عشا با صداى بلند که همه بشنوند، مى فرمود: «تَجَهَّزُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ فَقَدْ نُودِیَ فِیکُمْ بِالرَّحِیلِ نهج البلاغة، ص ۳۲۱، کلام ۲۰۴.؛ آماده باشید و بارها را ببیندید». یعنى انسان باید همیشه آماده باشد؛ چون مسافر است.

 

سلامی دوباره خیلی ممنون ازتون بله منظورم همون چتر باز یکی از دوستانمون بود و هزاران هزار پرش در نقاط مختلف دنیا داشت ولی اینبا

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما