مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب پاسخ به شبهه: درد این وطن...
امتیاز کاربران 5

تولیدگر گرافیک

sepanta هستم. از تاریخ 06 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 752 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
پاسخ به شبهه: درد این وطن...

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

پاسخ (قسمت سوم):

و اما رشد اقتصادی! کافی است به همین چند جمله از همایون کاتوزیان (اقتصاددان، جامعه‌شناس، تاریخ‌نگار و استاد دانشگاه‌های انگلستان) اکتفا کنیم: «آنچه در ایران رخ داد، نه پیشرفت اجتماعی و اقتصادی بود و نه مدرنیسم. بلکه شبه مدرنیسمی بوده که عواید نفت، آن را تسریع کرد. ... سهم کل تولیدات صنعتی (‌شامل تولیدات دستی و روستایی و سنتی)‌ در تولید ناخالص داخلی غیر نفتی ۲۰ درصد بود. در حالی که سهم خدمات ۵۶ درصد بود.»

وی در ادامه، وضعیت حمل و نقل، سکونت، فاضلاب، بهداشت و درمان در آن دوره را با واژه‌هایی همچون «خراب»، «وحشتناک»، «هولناک»، «گران»، «نامطمئن» و «خطرناک» توصیف می‌کند (۱۱).

نویسنده، نامی هم از دموکراسی برده است. دموکراسیِ مثال زدنیِ عصر پهلوی را خود رضاخان در این عبارت خلاصه می‌کند: «هر مملکتی رژیمی دارد. رژیم ما یک نفره است»! (۱۲)

سفر بدون ویزای مردم ایران به ۷۲ کشور جهان هم پیشکش! از هر دو شاه مخلوع ایران بگویید که کدام کشورها راهشان ندادند و کدام‌ها بیرونشان کردند...؟

سخن آخر، آن‌که: نویسنده‌ی متن فوق، آن‌گونه که از تک تک کلماتش آشکار است، از ملت ایران خشمگین است. چراکه این ملت، پهلوی‌ها را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ فرستاده است.

او برای تبرئه پهلوی‌ها حاضر شده است انواع توهین‌ها را نثار مردم پر افتخار این سرزمین نماید؛ غافل از این که زمستانِ سلطنت پهلوی‌ها مدت‌هاست که سپری شده و روسیاهی آن برای همیشه به زغال مانده است...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پ ن:

۱۱- اقتصاد سیاسی ایران، ‌محمدعلی (همایون) کاتوزیان، ترجمه محمدرضا نفیسی و کامبیز عزیزی، ص ۳۲۳

۱۲- خاطرات و خطرات، محمدقلی هدایت، ص ۳۸۶

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما