مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب پندگرفتن از قرآن
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک

erfan هستم. از تاریخ 01 اردیبهشت 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 2 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
پندگرفتن از قرآن

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 27 مهر 02

در سوره{ زمر آیه 27 } وَلَقَدْ ضَرَ‌بْنَا لِلنَّاسِ فِی هَـٰذَا الْقُرْ‌آنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُمْ یَتَذَكَّرُ‌ونَ

و ما،در این قرآن از هر گونه مثَلى براى مردم آوردیم، باشد كه آنان پندگیرند.

خداوند توصیه به استفاده از قرآن وپندگرفتن از قرآن می كند.خداوند دنیا وآدمیان را خلق كرد ودنیا را مهیا وآماده برای زندگی سكونت آدمیان قرار داد.انسانها برای زندگی كردن از روشهایی استفاده می كنندكه از آن به دین تعبیر می شود.

خداوندقوانین اسلامی را در قرآن جای داده وبه عنوان معجزه حضرت محمدبه انسانها عرضه كرد.قبل از كتاب قرآن كتاب تورات وانجیل بودكه آنهاهم با كتاب قرآن همخوانی داشتند.سوره{ آل عمران آیه 3} نَزَّلَ عَلَیْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنزَلَ التَّوْرَ‌اةَ وَالْإِنجِیلَ 

این كتاب را در حالى كه مؤیّد آنچه [از كتابهاى آسمانى‌] پیش از خود مى‌باشد، به حق [و به تدریج‌] بر تو نازل كرد، و تورات و انجیل را...

ولی قرآن به صورت كتاب جامع در اختیار انسانها قرار داده شدچون در زمان بعثت پیامبر مردم دنیابه ویژه مردم جزیره العرب در ضلالت وگمراهیِ روشنی بودند،سیه روزی وبدبختی ،جهل ونادانی وآلودگیهای گوناگونِ معنوی در آن عصر،تمام نقاط جهان را فرا گرفته بود.
قرآن انسان را از گمراهی خارج می كند.قرآن نوری است كه روشن كننده راه ما است سوره {اعراف آیه 157}به این مورد اشاره می كند. وقتی كه ما بخاطر جهل در تاریكی وگناه قرار می گیریم وسیله ای كه مارا می تواند از این تاریكی وگناه بیرون بیاورد قرآن است قرآن راه تاریكی را برای ما روشن می كند وما را ازگناه خارج می سازد .سوره {حدیدآیه 9}هُوَ الَّذِی یُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ لِیُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَإِنَّ اللَّهَ بِكُمْ لَرَؤُوفٌ رَّحِیمٌ او همان كسى است كه بر بنده خود آیات روشنى فرو مى‏فرستد تا شما را از تاریكیها به سوى  نور بیرون كشاند و در حقیقت‏ خدا [نسبت] به شما سخت رئوف و مهربان است.اگر از این نور پیروی كنیم وبدنبال آن برویم حتما رستگار خواهیم شدونزد خداوند محبوب خواهیم بود.
فروفرستادن قرآن ،كرامتی از سوی خداوند در حق انسانهاست قرآن كتابی قابل درك وفهم برای همگان است وسخت وغیرقابل فهم نیست واز كلمه های بزرگ وسنگین استفاده نشده كه بعضی افراد متوجه نشوند.
اگر از قرآن فاصله بگیریم واز آن پندنگیریم در گمراهی آشكار قرار خواهیم گرفت.

==================================

برای مشاهده ی مطالب مرتبط
مثال خطوط بند انگشت انسان در قرآن توسط خداوند
نیاز ما به قرآن

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما