مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب پهپاد ساقط شده و هیمنه دروغین
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
پهپاد ساقط شده و هیمنه دروغین

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

در روزهای اخیر با اقدام قاطعانه و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی، فضای کشور و حتی کشورهای دوست را غرور و عزت دینی فرا گرفته است. این دستاورد گرانبهای انقلاب اسلامی بار دیگر برتر بودن جبهه مقاومت و شکننده بودن و ترسو بودن دشمنان اسلام ــ که قرآن می فرماید ــ را نشان داد.

قرآن کریم ضمن توصیه به مقاومت در برابر دشمنان می فرماید: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ؛ و هرگز (در برابر دشمن) سست نشويد و (از مصائبى كه بر شما وارد مى ‏شود) غمگين مباشيد كه شما برتريد اگر مؤمن (واقعى) باشيد.»[1] پیام این آیه از قرآن برای جامعه اسلامی ما این است که در برابر دشمن کوتاه نیایید و از تحریم و تهدید نترسید و بدانید که اگر اهل ایمان بوده و مقاومت کنید، باذن الله دست برتر را خواهید داشت.


سپاه پاسداران با الهام از این آیه فوق، دست به چنین کار شجاعانه ای زد و ابتکار عمل را به دست گرفت و تمام نقشه های دشمنان جهانی و منطقه ای خودش را نقش بر آب کرد. دلاورمردان هوافضای سپاه با نترسیدن از هیمنه پوشالی آمریکا و متحدان ناچیز منطقه ای آن کشور، این آیه از قرآن را عینیت بخشیدند: «بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَديدٌ تَحْسَبُهُمْ جَميعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى‏؛ دلاورى آنان ميان خودشان شديد است [ولى از رويارويى با شما مى ‏ترسند]، آنان را متحد و هم‏دست مى‏ پندارى در حالى كه دل‏ هايشان پراكنده است‏.»[2]

آمریکا وسایر دشمنان اسلام علیرغم تبلیغات وسیع، همواره در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران، در میدان عمل حرف زیادی برای گفتن نداشته اند و ندارند؛ به شرطی که ما میدان را رها نکنیم. «لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلاَّ أَذىً وَ إِنْ يُقاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبارَ؛ هرگز به شما جز آزارى اندك نمی رسانند، و اگر با شما بجنگند [شكست مى‏ خورند و] به شما پشت كرده [فرار مى‏ كنند].»[3]

 در ماجرای اخیر، آمریکا فقط به تبلیغات بسنده کرد و جنگ روانی را به راه انداخت؛ اما در میدان عمل فرار کرده است و در حالت انفعالی به سر می برد.

نکته مهم: البته این نکته که دشمنان به جز آزار مختصری، کار دیگری از دستشان بر نمی آید، فقط در بحث نظامی نیست؛ در اقتصاد هم همین است منتها ما مشکلات اقتصادی را کلا به گردن تحریم ها انداخته ایم؛ در حالی که مشکل اصلی از کم کاری بخش اقتصاد کشور است و تحریم ها چندانی بر اقتصاد ما ندارد. شاهدش این است که ما در بخش هایی از اقتصاد با وجود تحریم ها رشد داشته ایم. پس مشکل از جایی دیگر است.

پی نوشت

1ــ آل عمران/139

2ــ حشر/14

3ــ آل عمران/111

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما