مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب پيامبر قوم سبأ
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

یوسف دانشمند هستم. از تاریخ 05 خرداد 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 42 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
پيامبر قوم سبأ

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 

یکی از اقوامی که در قرآن کریم صحبت از آنها شده است، قوم سبأ می باشد. این قوم در جنوب عربستان زندگی می کردند و به خاطر موقعیّت خوب جغرافیایی که داشتند دارای حکومت عالی و تمدّنی درخشان بودند. اغلب مردم آنها آفتاب پرست بودند و پرستیدن ماه و گوزن و گوساله نيز در آن سرزمين رواج داشته است که در زمان حضرت سلیمان علیه السلام و در زمان حکومت بلقیس مردم این سرزمین خداپرست شده اند. سرزمین سبأ به خاطر نزدیکی به دریا و چشمه های فراوان به سرزمینی پر رونق و حاصل خیز تبدیل شده بود و به همین خاطر باغ های پرمیوه و زراعت پر برکتی داشتند. زيادي نعمت، آميخته با امنيت، محيطي بسيار مرفه براي زندگي آنها آماده فراهم کرده بود ولی آنها قدر این نعمت ها را ندانستند و خدا را فراموش کردند تا اينكه موشهاي صحرايي دور از چشم مردم تمام باغها و كشتزارهاي آنها را ويران نمود و آن سرزمين آباد را به صحرائي خشک مبدل ساختند و از آن همه باغهاي خرم و درختان بارور، تنها چند درخت تلخ «اراك» و «شور گز» و اندكي درختان «سدر» به جاي ماند، مرغان غزل خوان از آنجا كوچ كردند و بوم‌ها و زاغان جاي آنها را گرفتند.

نتيجه اينكه نخستین پيامبر آنها حضرت سليمان بود كه به دست ايشان خداپرست شدند و با توجه به بعضي نقلها، قوم سبأ داراي دوازده شهر بودند، كه در هر شهري پيامبري به ارشادشان مشغول بود، مي‌توان گفت كه قوم سبأ، داراي پيامبران متعددي بوده است كه نام آنها در تاريخ به غير از حضرت سليمان معلوم نيست.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پاورقی:

1. نيشابوري، ابو اسحاق، قصص الانبياء، چاپ سوم، تهران، شركت انتشارات علمي و فرهنگي، 1382 ش، ص 359.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما