مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب چرا انتخاب کردن، مهم است؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مسلم هستم. از تاریخ 30 دی 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
چرا انتخاب کردن، مهم است؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ پنج‌شنبه, 23 آذر 02
در پرونده انتخابات

این پرونده را با 197 اثر دیگر آن ببینید

هر انتخابی بسته به پیامدها و نتایجی که با خود به همراه می‌آورد، از درجه‌ای از اهمیت برخوردار است. برای مثال، انتخاب اسم برای فرزند، به خاطر همراهی و تأثیر بلند مدتش بر زندگی و آینده او، از انتخاب کفش در یک فروشگاه مهم‌تر است. یا انتخاب همسر، از انتخاب خانه‌ای که می‌خواهیم بخریم مهم‌تر است. به همین ترتیب، هر چقدر طول، عرض و عمقِ تبعات و پیامدهای موضوعی که می خواهیم درباره آن دست به انتخاب بزنیم بیشتر باشد، حساسیت ما در مورد آن و نیز اهمیت انتخاب ما بیشتر می‌شود.

برای این که بتوانیم در مورد هر موضوعی بهترین‌ها را انتخاب کنیم باید به چند نکته مهم توجه کنیم: 

1. آگاهی: نقش آگاهی برای انتخاب کردن مانند نقش هوا برای زنده ماندن است. به عبارت دیگر بدون آگاهی نمی‌توان انتخاب درستی انجام داد.

2. اراده آزاد: واقعیت این است که ما هیچ‌گاه از تأثیر محیط بر خودمان آزاد نیستیم. در این شرایط مؤثرترین کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این است که از این تأثیرات آگاه بشویم و سعی کنیم بفهمیم که آنها چطور می‌توانند بدون اینکه ما مطلع باشیم انتخاب ما را تحت تأثیر قرار بدهند.

3. معیار: داشتن معیار به شما کمک می کند تا با احتمال موفقیت بیشتر به انتخابی که برآورده کننده هدف و نیازتان است دست پیدا کنید.

4. حاکمیت منطق: یک انتخاب درست، انتخابی است که بر اساس عقل و منطق انجام شده باشد و نه بر مبنای هیجان‌ها.

5. آینده‌نگری: یکی از مهمترین شاخصه‌های عقل، آینده‌نگری است یعنی شما همین حالا سعی کنید آثار و نتایج آتی انتخاب هر گزینه را تصور کنید.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما