مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب چرا شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن خیلی مهم است
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک

sokeh هستم. از تاریخ 18 آبان 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر سایر تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 3 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
چرا شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن خیلی مهم است

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ سه‌شنبه, 25 مهر 02


انقلاب ما انفجار نور بود

چرا شرکت در  راهپیمایی ۲۲ بهمن اهّمیت ویژه دارد ؟

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با هدایت و مدیریت رهبر کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره) و همراهی ملت انقلابی ایران در ۲۲ بهمن سال 1357 به پیروزی رسید. به‌رغم همه چالش‌ها و تهدیدات داخلی و خارجی، ثبات و استقرار یافت و روند شکوفایی و پیشرفت را طی نمود. و از سوی دیگر و در حوزه‌ی فراملی، سرآغاز تحولی چشم‌گیر در منطقه و جهان گردید.

توطئه های دشمنان در براندازی نظام جمهوری اسلامی:

از همان ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان این نظام که منافع خودشان را در خطردیده بودند توطئه های زیادی را طراحی کردند تا این انقلاب را به شکست بکشانند ولی هوشیاری رهبر این انقلاب که پی ریزی آن توسط حضرت امام (ره) صورت گرفت و با درایتی تمام، بنیان و ریشه این انقلاب را به پشتیبانی ملت محکم کرد، باعث شد دشمنان به فکر طراحی توطئه‌های زیادی بیفتند تا شاید بتوانند این نظام را از پا در بیاورند که هر بار با هشیاری رهبر انقلاب و به صحنه آمدن ملت قهرمان در مقابله با توطئه و شرکت در راهپیمایی های مختلف مخصوصا راهپیمایی ۲۲ بهمن این توطئه‌ها را خنثی کرده و همانطور که خداوند فرموده (وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرین)خداوند مکر وتوطئه دشمنان را به خودشان برگرداند.

برای اطلاع شما ملت قهرمان خلاصه تمام توطئه های دشمنان را در این مقاله ذکر می کنم تا از همه اینها ضرورت شرکت در راهپیمایی و جواب سوالی که ذکر شده مشخص شود :

۱- حزب جمهوری خلق مسلمان یکی از احزاب سیاسی ایران بود که حول محور شخصیت آیت‌الله سید کاظم شریعتمداری تشکیل شد. این حزب در جریان رفراندم جمهوری اسلامی خواستار رای موافق بدان شد اما در جریان تصویب قانون اساسی با ولایت فقیه مخالفت کرد.

در جریان درگیرهای اسفند ۱۳۵۸ در تبریز موفق به تصرف ساختمان رادیو و تلویزیون تبریز شد. که با پیام امام  خمینی به شریعتمداری برای خروج از حزب و اعدام ده تن از هوادارانش توسط دادگاه انقلاب تبریز، این حزب توسط کمیته و سپاه و حمایت مردم سرکوب و منحل اعلام شد.

۲-کودتای نوژه

یکی از کودتاهای شاخص که توسط استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شد کودتای نوژه بود. کودتایی که نمونه های بسیار کوچکتر آن رژیم های بسیاری را در سراسر جهان سرنگون کرده است. به جرأت می توان ادّعا کرد، که کودتای آمریکائی 28 مرداد سال 1332 در ایران در مقایسه با کودتای نوژه بازی کودکانه ای بیش نبود، کودتای نوژه در تاریخ 18 تیرماه 1359 توسط نیروهای غیبی و با عنایت امام زمان (عج)خنثی شد.

۳- واقعه طبس

با اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» در 13 آبان 1358، آمریکا حیثیت جهانی خود را در معرض ضربه ای شدید و حقارت آمیز و شکستی بسیار بی سابقه احساس کرد و از آن روز به بعد به تکاپو افتاد تا راه چاره ای برای اعاده حیثیت و آزادی گروگانهای خود بیابد. امّا هنگامی که آمریکا هرگونه امید و سازش با رهبری انقلاب را از دست داد به فکر توطئه تجاوز نظامی افتاد آمریکا در بخش اول این توطئه که به «ماجرای طبس» معروف شد توسط نیروی معنوی و غیبی خداوند متعال گرفتار آمد او که هیچگاه به مخلیه اش آن قدرت مافوق بشری را راه نداده بود به صورت شگفت انگیز در محاصره طوفان شن قرار گرفته و به رسواترین وجهی شکست خورد.

۴- تجزیه کشور و اختلاف افکنی

تجزیه و یا حداقل ایجاد آشوب های جدائی طلبانه، یکی دیگر از چهره های اصلی توطئه های استعماری و نواستعماری است. با اوج گیری انقلاب اسلامی، انواع طرح های تجزیه طلبانه توسط سازمان های جاسوسی و امنیتی «سیا» و «کا،گ، ب» مورد بررسی قرار گرفت این چهره توطئه در محور به هم پیوسته ای اکثر استان های مرزی و حاشیه ای کشور را در بر می گرفت: از ترکمن صحرا تا کردستان، از خوزستان و منطقه ایل قشقایی (فارس، بوشهر، و بخشی از هرمزگان) تا بلوچستان و آذربایجان.

این توطئه ها هم علی رغم تلاشهای زیاد عوامل خارجی و داخلی آمریکا به نتیجه ای نرسید، و ملت مسلمان ایران در پرتو عنایت حضرت ولی عصر (عج) شاهد امدادهای غیبی بودند.

۵- حمله گسترده نظامی به ایران از طریق کشور عراق

این حمله در 31 شهریور 1359 با تعرض ارتش عراق به خاک ایران و حمله هواپیماهای آن به 10 پایگاه هوائی ایران آغاز گردید. ولی با استقامت و پشتکار رزمندگان اسلام در طولانی ترین جنگ قرن، بعد از 8 سال دفاع افتخارآمیز با پیروزی ملت مسلمان ایران و شکست توطئه گران خاتمه یافت و به این ترتیب یکی از طولانی ترین نبردهای تاریخ معاصر جهان که سه برابر جنگ جهانی اول و دو برابر جنگ جهانی دوم و یک و نیم برابر جنگ آمریکا و کره بود، به پایان رسید.

 

ترور

در کنار این جنگ ترور های ناجوان مردانه را هم باید نام برد حربه ترور در چنان مقیاس وسیعی علیه انقلاب به کار گرفته شد که در هیچ نقطه جهان همانند و نظیر نداشت. توجه به بخشی از فهرست گسترده و زنجیره ای ترورهای دشمنان در ماه های اول انقلاب می تواند ما را به این حقیقت واقف سازد که، چه طور این توطئه های ناجوانمردانه می توانست در مدت کوتاهی هر نظام نوپائی رااز پای درآورد ترور سرلشگر ولی اللّه قرنی، نخستین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران (3/2/1358) ترور آیت اللّه مطهری، نخستین رئیس شورای انقلاب و برجسته ترین نظریه پرداز انقلاب اسلامی (11/2/1358) ترور حاج مهدی عراقی و پسرش(4/6/1358) ترور آیت اللّه قاضی طباطبائی اولین شهید محراب (12/8/1358) ترور آیت اللّه مفتح (27/9/1358) شهادت آیت اللّه بهشتی و 72 یار امام (7/4/1360) و بسیاری از ترورهای دیگر....

 جنگ نرم

اما دشمن با همه این تلاش های ناجوان مردانه وقتی در مقابل ملت بزرگ ایران شکست خورد تمام توان خود را گذاشت تا شاید در جنگ فرهنگی و نرم بتواند این نظام مقدس را از پا در بیاورد و در این راه هم تابحال تلاش‌های زیادی کرده که عبارتند از:

۱- تهاجم فرهنگی

این شیوه یکی از مؤثرترین و بدترین روش های براندازی است. که متأسفانه هم اکنون علیه انقلاب اسلامی در حال اجراست. تهاجم فرهنگی بر خلاف دیگر توطئه ها و حملات بویژه تهاجم نظامی که با سرو صدای شدید و به صورت علنی و محسوس می باشد بسیار تدریجی، و نامرئی است.

گستردگی، جاذبه و کشش، برخورداری از امکانات وسیع، طولانی بودن و نفوذ عمیق در جوانان، از جمله ویژگیهای تهاجم فرهنگی است.

در این جبهه فرهنگی نیز اگر متولیان نظام اسلامی و مردم مسلمان ایران خود را در پناه عمل به اصول و ارزشهای الهی قرار دهد و با خلوص نیت از حضرت حق مدد طلبد و با آگاهی و هوشیاری کامل با توطئه های فرهنگی برخورد کند از سوی قدرت لایزال الهی و عنایات اهل بیت (ع) برخوردار خواهد گردید و بار دیگر نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی بی نتیجه و عقیم خواهد ماند.

امّا اگر دنیاگرایی، تجمل گرایی، تبعیض و ناعدالتی، فساد اخلاقی و اقتصادی و سیاسی دامنگیر جامعه اسلامی و مسئولین آن گردیده و ارزشهای الهی به بوته فراموشی سپرده شود در آن صورت ممکن است دشمنان تدریجاً در ارکان نظام تسلط یافته و نقشه های خائنانه خود را به اجرا بگذارند. زیرا خداوند متعال با هیچ کس عقد اخوّت نبسته است هر کس به عهد خود با خدا وفا کند او را یاری می کند و هرکس عهد خود را شکسته و از مسیر حق خارج شود هلاکت و نابودی او حتمی خواهد بود خداوند با آن همه ارزش و احترامی که بر پیامبر اسلام (ص) قائل است و در سرتاسر قرآن آن حضرت را با عبارات دلنشین می ستاید امّا باز هم در مورد آن حضرت می فرماید: « وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْاَقاویلِ لَاَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتین»؛[1] اگر او (پیامبر اکرم(ص)) سخنی دروغ به ما نسبت دهد با دست توانای خود او را می گیریم و رگ قلبش را قطع می کنیم.

۲- محاصره اقتصادی و تحریم

از شیوه های رائج دشمن برای براندازی، بهره گیری از محاصره اقتصادی است. تا کنون قدرتهای استکباری بارها از اهرم محاصره و تحریم اقتصادی برای از پا درآوردن نظام اسلامی استفاده کرده اند. آمریکا در این زمینه با تصویب قوانین فرامرزی، توقیف دارائی های ایران در بانک های آمریکا و سایر رویه ها فروگذاری نکرده است.

۳- جنگ نرم و ایجاد فتنه واختلاف افکنی

یکی دیگر از این حربه های ناجوان مردانه فتنه داخلی است که بزرگترین آنها فتنه سال ۸۸ بود که باز هم با درایت رهبری و تصمیم به موقع و بصیرت ستودنی مردم که با حضور خود در راهپیمایی ۹ دی به نمایش در آمد این توطئه هم خنثی شد.

وقتی در این عرصه هم نتوانست کاری را از پیش ببرد شروع به اختلاف افکنی بین شیعه و سنی نمود که رهبر معظم انقلاب متوجه این توطئه شوم شدند و هرگونه اختلاف افکنی را حرام نمودند .

۴- حربه سیاسی مذاکره هسته ای

در این رابطه خوب است گزیده ای از کلام آخر رهبری را که ۱۹/۱۱/۹۳ بیان فرموده اند را به عنوان ختم کلام بیان کنم ایشان در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی، با تبیین علت و هدف اصلی دشمنی 36 ساله و ادامه دار دولت آمریکا و خطای محاسباتی آنها برای به زانو درآوردن و تحقیر ملت ایران، به رفتار و عملکرد منطقی و مستدل ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و باج خواهانه طرف مقابل اشاره و تأکید کردند: ملت ایران در روز 22 بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر کننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد.

ایشان با یادآوری سخنان برخی سیاستمداران امریکایی در سالهای اخیر که بغض و کینه خود را با ملت ایران، صراحتاً بیان کردند گفتند: آنها از ایستادگی ملت ایران عصبانی هستند و هدف اصلی امریکا و همراهانش، به زانو در آوردن و تحقیر ملت ایران است که البته دچار خطا و اشتباه در تحلیل هستند.
رهبر انقلاب اسلامی، علت ناکامی های پی در پی امریکاییها در مسائل منطقه و بویژه مسائل ایران را، همین خطای محاسباتی و اشتباهات راهبردی دانستند و افزودند: یک نمونه از این خطاها، اظهارات چند روز پیش یک مقام امریکایی است که گفته بود، ایرانی ها در مذاکرات هسته ای، دست بسته هستند و گیر افتاده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در روز 22 بهمن شما خواهید دید که ملت ایران چه حضوری خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد که آیا ملت ایران دست بسته است؟
ایشان خاطرنشان کردند: دست ملت و مسئولان ایران هیچگاه بسته نبوده و این موضوع را در عمل نشان داده اند و از این پس نیز با ابتکارات و شجاعت خود، آن را نشان خواهند داد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آن طرفی که فعلاً گیر افتاده و دچار مشکل است، امریکا است و همه واقعیات این منطقه و خارجِ منطقه، اثبات کننده این حقیقت است.

بنا براین بیائید با این رهبر فرزانه پیمان ببندیم و بگوییم : ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و در عمل هم با شرکت در راهپیمایی دل این رهبر عزیز را شاد و دست دشمنانمان را ببندیم والسلام

سید محمد صادقی سکه

 


[1]  آیات ۴۴ تا ۴۶ سوره الحاقه

نظرات (0)  

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما