مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب چه کارهایی انجام دهیم تا روشنی قبر داشته باشیم
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

مهدی هستم. از تاریخ 24 اردیبهشت 1397 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 34 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
چه کارهایی انجام دهیم تا روشنی قبر داشته باشیم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 

همانگونه که می دانیم عمر هر یک از ما روزی به سر خواهد رسید و در منزلگاه قبر قرار خواهیم گرفت. همان گونه که انسان دوست دارد در این دنیا در آرامش و آسایش زندگی کند به طور قطع دوست دارد که در عالم قبر نیز در آسایش و آرامش باشد. اگرچه درگیری های دنیوی و تعلّقات دنیایی باعث شده که انسان این منزل گاه را فراموش کند و نسبت به اعمالش غافل باشد. امام هادي عليه السّلام در این باره مي فرمايد: الناس في الدنيا بالاموال و في الاخره بالاعمال.(1) دنياي انسان با مال و اموال تأمين مي شود و آخرت او با اعمال صالح

 بنابراین لازمه این که انسان در آن دنیا از جایگاه خوب و نورانی برخوردار باشد باید نسبت به کسب فضائل اخلاقی و پیراستن خود از رذائل اخلاقی اهتمام داشته باشد و در درجه اوّل باید واجبات را انجام دهد و محرّمات را نیز ترک کند وسپس به مستحبات و مکروهات بپردازد.

 امّا با این وجود اعمالی وجود دارد که خوب است انسان برای روشنی قبر به آنها عمل کند که انشاالله در جلسه بعدی به برخی از آنها می پردازیم.

منبع: مجلسي، محمدباقر، بحارالانوار، بيروت، موسسه الوفاء، 1404ق، ج75، ص369.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما