مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب چگونگی قبض روح افراد در یک زمان
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

طیب هستم. از تاریخ 30 فروردین 1395 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 9 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
چگونگی قبض روح افراد در یک زمان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02


‌آیا ملک الموت می تواند در یك زمان، #روح افراد متعدد را در جاهای متفاوت قبض كند؟ از آن جا كه فرشتگان جزء موجودات مجرّدند و مجرّدات محدود به زمان و مكان نیستند، پس چنین نیست كه فرشته ای در مكانی باشد و نتواند در مكان دیگری حاضر شود. حالا كه هم ملك الموت و هم فعل او كه قبض روح انسان است، مجردند، پس ملك الموت با قوه ی خاصّی روح انسان را كه او هم از مجردات است قبض می كند و این ها هیچ كدام در ظرف زمان و مكان محقق نمی شود. لذا اشتغال فرشته ی مرگ برای قبض روح یك انسان او را از قبض روح انسان دیگری كه در مكان دورتری است، ناتوان نمی كند، بلكه چون ملك الموت موجودی مجرّد است در یك زمان می تواند چند انسان را كه در چند مكان مختلف هستند قبض روح كند. مۆیّد این مطلب روایتی است از امام صادق(علیه السلام) كه فرمود: از ملك الموت پرسیده شد: ️چگونه در یك لحظه ارواح را قبض می كنی در حالی كه بعضی از آنها در مغرب اند و بعضی در مشرق؟ پاسخ داد: این ارواح را به خود می خوانم و آنها اجابت می كنند. 

منابع

 محمد حسین طباطبایی، انسان از آغاز تا انجام، ص 66 ـ 67، و شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 134). عبدالله جوادی آملی،صورت و سیرت انسان در قرآن،ج4ص319

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما