مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب کثرت کلام و قساوت قلب
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

الفقير الي الله هستم. از تاریخ 23 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 218 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
کثرت کلام و قساوت قلب

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ شنبه, 29 مهر 02


با عرض سلام خدمت شما دوستان محترم؛ امیدوارم لحظاتتان همواره پر از ذکر خدای سبحان باشد خصوصا در ماه شعبان المعظم و حلول این ماه رو به همه ی شما عزیزان تبریک عرض می کنم. 

مقدمه؛ 

****گاهی اوقات می شه که انسان بسیار صحبت می کند در مسائل مختلف، در مسائل سیاسی، اجتماعی و.... و درعین حال نمازهای واجب خودش رو می خونه ولی در نهایت می بینه که قلبش قساوت پیدا کرده، نمی تونه در روضه ها گریه کنه و حس و حال معنوی نداره و روش تأثیر نمی ذاره بدون اینکه معصیتی مرتکب بشه یا بداخلاقی بکنه یا.... ولی بسیار انسان پرحرفی است، بسیار اهل کلام و صحبت کردنه و هر موقعیتی پیدا کنه، طلبیده یا نطلبیده، شروع می کنه صحبت کردن که شاید مصداق زیاد داشته باشه، همین پر حرفی موجب از بین رفتن بسیاری از حس و هواهای معنوی می شه، روح معنویت رو شدیدا پایین می یاره و انسان را قاسی القلب می کنه. 

 ++++حدیث نبوی در مورد قساوت قلب++++

 لذا در حدیثی نبوی وارد شده؛ 

 (قال رسول الله لاتکثروا الکلام بغیر ذکر الله فإن کثرة الکلام بغیر ذکر الله قسوة القلب و إن ابعد الناس من الله القلب القاسی)؛

 ترجمه؛ حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند؛ زیاد کلامی که ذکر خدا نیست را به آن تکلم نکنید چرا که موجب قساوت قلب است و دورترین افراد از خدا صاحبان قلب قاسی هستند.

 ++++تذکر؛

 البته باید دانست که در صورتی که صحبت کردن جزء وظایف باشد دیگر آن کلام ذکر خدا خواهد بود و کلامی است که مصداق ذکر خداست چون برای هدایت و ارشاد مردم به سوی حق صادر شده است. 

 

 

منبع حدیث؛ امالی شیخ طوسی رحمه الله، جلد اول، حدیث اول. 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما