مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب کدام امر به معروف و نهی از منکر؟
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سیّد هستم. از تاریخ 21 اردیبهشت 1395 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 3 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
کدام امر به معروف و نهی از منکر؟

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

برداشت سلیقه ای از دین آفت جامعه ی اسلامی است.این که منکر و حرام را محدود کنیم به عموان مثال به بی حجابی و برخورد غیر منطقی با آنها برداشت ما از دین است و مطمئنا دین حرف دیگری دارد.اسلام دین جامعی است و عمل کامل به فرامین آن سعادت جامعه ی اسلامی را تضمین می کند.اگر قرار است با منکرات برخورد شود عیبی ندارد ولی به دو شرط1-برخورد همه جانبه باشد و همه ی محرمات و منکرات را شامل شود.یعنی ربا،دزدی و اختلاس و... را هم در بر بگیرد.2-برخورد منطقی و درست باشد یعنی کار را بدتر نکنیم و شخصی که حرامی را انجام می دهد جری نکنیم و اورا در ادامه ی عمل اشتباهش مصمم و قاطع نکنیم.

اگر قرار است امربه معروف کنیم از خودمان شروع کنیم یعنی زکات مال خود را بپردازیم بعد به دیگران بگوییم و آنها را تشویق به انجام آن کنیم تا دیگران نگویند که آنها خودشان نمی دهند ولی به ما می گویند که زکات بدهیم.یعنی امربه معروف را با عمل خود تبلیغ کنیم و هم چنین نهی از منکر را با ترک عمل ناپسند و حرام به دیگران برسانیم.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما