مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب کسب وکارهای فرهنگی مبتنی برایده خلاقانه 
امتیاز کاربران 5

تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

صیاد هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر فیلم و صوت تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 98 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
کسب وکارهای فرهنگی مبتنی برایده خلاقانه 

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

 محمودشفیعی


کارآفرینی فرهنگی،کسب وکاری است که  بایک  ایده اولیه فرهنگی و مبتنی بر عقاید،اعتقادات شخصی وآرزوهای ایده پرداز  شروع می شود وسعی می کند علاوه بر ارائه ارزش پیشنهادی خود به مشتری ، یک اعتقاد،ارزش یا  نگاه دینی را به مخاطب خود انتقال دهد.


ایده های فرهنگی برای رسیدن به نقطه ی کسب در آمدباید توانایی  تحلیل ،ورود  و  رقابت در بازار را داشته باشند و با ادبیات  نوآوری و بازار آشنا  باشندو از هرگونه ورود احساسی وغیر کارشناسی خودداری کنند .


براین اساس برخی از ویژگی های یک ایده خوب و مناسب  کارآفرینی فرهنگی  به شرح زیر می باشد:


1.  ایده های فرهنگی، باید خلاقانه و جدید باشد و بتواند از ترکیب یا آفرینشی نو ، مفهوم وارزش پیشنهادی خود را به مشتری انتقال  دهد.


2.جذابیت داشته باشد.به تعبیری ایده ها علاوه بر خلاقیت باید یک جذابیت بصری، ذهنی و...برای مخاطب  به همراه داشته باشد.این نکته مهم است که خلاقیت ما باید به گونه ی باشد که  کششی  درونی در مخاطب  بواسطه جدیدبودن یا راهکاری مناسب یا زیبایی خاص برای خرید  آن بوجود آورد و علاوه بر حل مشکل خود،محصولی جذاب هم  خریده باشد.


3. کاربردی باشد:تجربه نشان داده مردم  از محصولاتی که کاربردخاصی در امورد خود دارند بیشتر استقبال می کنند. صندلی نماز،رکعت شمار،قلم قرآنی و..نمونه ی از محصولات کاربردی است که مورد استقبال قرار گرفت.لذا اصل کاربردی بودن باید مبنای ایده ها باشد.


4.قابل رشد باشد: ایده های بازار محور باید ظرفیت رشد از حیث تولید یا ارتقاء یا گسترش در فضاهای مختلف را داشته باشدتا در بازار دوام بیاورد.به تعبیر دیگر یکبار مصرف یا امکان عدم ارتقاء در آنان وجود نداشته باشد.


5.رقابت پذیر باشد: خروجی ایده ها باید قابلیت رقابت با نمونه های داخلی وخارجی را داشته باشدو دارای مزیت هایی باشد که در نمونه های دیگر یافت نمی شود یا ضعیفتر باشد.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما