مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب کـــــــــربلا و فرات؛ کعــــــبه و زمزم
امتیاز کاربران 5.0

توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

عجمی هستم. از تاریخ 30 آبان 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های توزیع گر شبکه های اجتماعی تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 56 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
کـــــــــربلا و فرات؛ کعــــــبه و زمزم

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 07 آبان 02



تکبر و غرور در هر زمینه ای راه وصال به خداوند را می بستد همانطور که اگر انسان تکبر ورزد به زمین می خورد در همین راستا زمین کعبه که مشرکین بر آن مسلط شدند این طور شد ما باید از هر اتفاقی و رویدادی درس بگیریم تا ان شاء الله عبرتی شود هم برای ما و هم برای آیندگان. ان شاء الله...

صفوان جمال می گوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود:

خداوند تبارک و تعالی برخی از سرزمین ها را بر بعضی دیگر برتری داد؛ پاره ای تفاخر و تکبر کردند و تعدادی از آنها ستم و تعدی کردند؛ از این رو مورد عقاب الهی قرار گرفتند؛ چرا که فروتنی در مقابل خداوند را رها کرده بودند؛ تا آنجا که خداوند مشرکین را بر کعبه مسلط و آب شوری را به زمزم وارد کرد که طعمش از بین رفت؛ ولی زمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و آبی هستند که خداوند آنها را تقدیس کرد و به آنها برکت داد؛ سپس به کربلا فرمود:

از آنچه خداوند به تو برتری داده است، سخن بگو. مگر نه این است که زمین ها و آبها بعضی بر بعضی دیگر تفاخر کردند؟!

زمین کربلا عرضه داشت: أَنَا أَرْضُ اللَّهِ الْمُقَدَّسَةُ الْمُبَارَكَةُ الشِّفَاءُ فِي تُرْبَتِي وَ مَائِي وَ لَا فَخْرَ بَلْ خَاضِعَةٌ ذَلِيلَةٌ لِمَنْ فَعَلَ بِي ذَلِكَ وَ لَا فَخْرَ عَلَى مَنْ دُونِي بَلْ شُكْراً لِلَّه‏ ؛ من زمین خدا هستم که مرا مقدس و مبارک آفرید؛ شفا را در تربت و آب من قرار داد؛ اما تفاخر نمی کنم؛ بلکه در مقابل آنکس که این فضیلت را به من داده است، فروتن و ذلیل هستم و بر زمین های دیگر هم برتری جویی ندارم؛ بلکه خدا را شاکر و سپاسگزارم، پس خداوند سرزمین کربلا را گرامی داشت و بر تواضع آن افزود و به واسطه امام حسین علیه السلام و یارانش از آن سرزمین تشکر کرد؛ سپس امام صادق علیه السلام فرمود:

مَنْ تَوَاضَعَ‏ لِلَّهِ‏ رَفَعَه الله وَ مَنْ تَكَبَّرَ وَضَعَه الله تعالی؛ کسی که برای خدا فروتنی کند، حق تعال او را بالا می برد و کسی که تکبر کند، خداوند او را به زمین می زند.1

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1.محمد جواد ذهنی تهرانی، ترجمه کامل الزیارات،ص821

 

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما