مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب کمرنگ شدن معنویات، راهی برای ورود به کانال گناهان
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

حیدری هستم. از تاریخ 08 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 216 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
کمرنگ شدن معنویات، راهی برای ورود به کانال گناهان

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01
در پرونده بهار معنویت

این پرونده را با 408 اثر دیگر آن ببینید

شاید برای خیلی ها جای سوال باشد که چرا با وجود این که برخی از کارها مثل سرقت و قتل و خیانت و مانند آن، تنفر آمیز بوده و کمتر عاقلی به آنها نزدیک می شود؛ اما مع الاسف گاهی آمار نگران کننده ای از صاحبان این اعمال زشت، اعلام می شود؟
پاسخ: بدون شک کمرنگ شدن ایمان به خدا و قیامت، زمینه ساز ورود انسان در فاز گناهان است. یکی از لوازم ایمان به خدا بجا آوردن عبادات خدا از جمله روزه ماه رمضان است.
البته کسی که نماز می خواند و  روزه نمی گیرد؛ به معنی این نیست که انسان خیلی بدی است و دیگر کافر شده است؛ اما در گذر سالیان، مدام نسبت به طاعت خدا(روزه) بی اعتناتر شده و به فرموده امام صادق(علیه السلام)، روح ایمان از او جدا می شود: «من افطر یوما من شهر رمضان خرج روح الایمان منه؛ هر کس یک روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد – روح ایمان از او جدا می شود.»(وسائل الشیعه، ج ۷ ص ۱۸۱، ح ۴ و ۵).
شاید اگر ما با خیلی از مجرمان بحث کنیم و ریشه جرم آنها را واکاوی کنیم؛ یکی از علت های آن کمرنگ شدن نماز، روزه و ماه رمضان و معنویت بوده است.
باید توجه داشته باشیم شیطان به همان روشی که نماز و روزه را از ما می گیرد؛ به همان روش نیز ممکن است به کارهای دیگر هم بکشاند(از نقطه ضعف ما استفاده کند).

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما