مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب کنترل خشم و ضرورت آن در جامعه
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

رحمتی هستم. از تاریخ 28 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 160 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
کنترل خشم و ضرورت آن در جامعه

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

کنترل خشم و ضرورت آن در جامعه:
وَ إِذَا مَا غَضِبُواْ هُمْ يَغْفِرُون، «شوری، آیه: 37»؛ ترجمه: گاهی عصبانی می شود و نمی‌فهمد بر او چه می‌گذرد. وقتی‌که آرام شد، به فکر می‌افتد که جبران کند. این برای افراد عادی است؛ اما...
مردان الهی به‌قدری قدرت دارند که در اوج غضب، می‌بخشند.
آنچه خیلی مهم است «حین غضب» است.
تفسیر:
دوری از گناهان کبیره که خداوند برای آن‌ها وعده آتش داده بسیار سفارش شده که جامعه امروزه ما دچار آن شده و گریبان خیلی از مردها وزن‌های کشورمان را گرفته، قرآن کریم خودسازی را در دوری از گناهان کبیره و جامعه سازی را در آن می‌داند به همین دلیل سفارش به خویشتن‌داری در برابر گناهان کبیره نموده است، انسان وقتی این صفات را کنترل کند و روی خشم و غضب درونی و جسمی‌اش کار کند بحرانی‌ترین مسئله و ساعات زندگی‌اش را کنترل کرده است.
چون در خشم و غضب است که بزرگ‌ترین جنایت‌ها مثل کشتن انسانی دیگر یا کتک زدن همسر انسان اتفاق می‌افتد و بدترین حالات برای انسان اتفاق می‌افتد، در خشم و غضب است که بسیاری از حرف‌ها زده می شود و حتی همین زبان چند گرمی می‌تواند دل‌های بسیار بزرگ را برنجاند و بشکند، می‌توان گفت این آیه شریفه جامعه سازی و محکم کردن بنیان خانواده، نوسازی و انسان‌سازی را به افراد آموزش داده است.
قَالَ أَبُو جَعفَرِ عَلَيهِ السَّلَامُ: «وَ مَن مَلِكَ نَفسَهُ إِذَا رَغِبَ وَ إِذَا رَهِبَ وَ إِذَا غَضِبَ، حَرَّمَ اللهُ جَسَدَهُ عَلَى النَّارِ» (1) در حديثى از امام باقر عليه السّلام مى‏خوانيم: «كسى كه به هنگام شوق و علاقه و به هنگام ترس و وحشت و هنگام خشم و غضب مالك نفس خويشتن باشد خداوند بدن او را بر آتش دوزخ حرام مى‏كند».
---------------------
1-البرهان، ج 4، ص 827، ذیل همین آیه شریفه.
#حیات_طیبه

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما