مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب کیفیت دیدن خدا
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

شجریان هستم. از تاریخ 01 اردیبهشت 1396 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 752 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
کیفیت دیدن خدا

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

پرسش: با عرض سلام و خسته نباشید


در قرآن کریم خداوند متعال بینا و بصیر و همچنین شنوا و سمیع دانسته شده است و از طرف دیگر می‌دانیم که خداوند متعال چشم و گوش ندارد زیرا جسم نیست حال که چشم و گوش ندارد چگونه می‌بیند و می‌شنود؟


پاسخ: با عرض سلام خدمت شما


همان‌طور که کاملاً دقیق اشاره کردید چشم و گوش مادی برای خدا قابل‌تصور نیست و اساساً موجودی که چشم و گوش دارد و برای دیدن و شنیدن نیازمند به ابزار بدنی شبیه آن‌ها است موجودی نیازمند است و هرگز نمی‌تواند خدای متعال باشد اما بااین‌همه باید توجه نمود که دیدن و شنیدن تنها با چشم و گوش مادی میسر نمی‌شود.


 برای مثال ما در خواب و رویا هم می‌بینیم و هم می‌شنویم درحالی‌که چشم و گوش مادی ما در خواب هستند و هیچ‌چیز را احساس نمی‌کنند و اساساً به‌محض اینکه چشم سر ببیند و گوش سر بشنود خواب پایان می‌یابد و انسان بیدار می‌شود. بنابراین بینایی و شنوایی به معنای «علم به دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها» است و برای این علم لزوماً نیاز به چشم و گوش مادی نیست درنتیجه بینا بودن خدا به معنای علم به بینایی‌ها و شنوا بودن خدا به معنای علم به شنوایی‌ها است.[1]

 


[1] برای مطالعه بیشتر ر.ک: اصول عقاید آیت‌الله مصباح یزدی.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما