مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب گاهی کم فروشی در کم کردن وزن کالاست نه قیمت
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
گاهی کم فروشی در کم کردن وزن کالاست نه قیمت

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

گاهی کم فروشی در کم کردن وزن کالاست نه قیمت:

در سال های اخیر متاسفانه قیمت کالاها سیر صعودی پیدا کرد و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد. البته بالا رفتن قیمت ها تا حدودی یک امر طبیعی است؛ اما آنچه در این میان نگران کننده است، افسار گسیختگی در قیمت کالاها است که عوامل متعددی در آن نقش دارد.؛ یکی از آن عوامل متعدد، ضعف نظارت بر قیمت هاست. در این میان برخی تولید کنندگان برای در امان ماندن از بحث نظارت، و نیز جا نماندن از افزایش قیمت، کیفیت کالا را کم می  کنند و به نحوی کم فروشی می کنند،  که این را نیز باید ناظران محترم نادیده نگیرند.

در منابع اسلامی به احادیث فراوانی برمی خوریم که متوجه مسولان جامعه و دست اندرکاران است، که آنها را به رعایت عدالت و اصلاح امور مردم دعوت می کند. قطعا این احادیث در مورد ناظران تعزیرات حکومتی نیز هست.

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «من‏ تولى‏ أمرا من‏ أمور الناس‏ فعدل و نظر في أمور الناس كان حقا على الله عز و جل أن يؤمن روعته يوم القيامة؛ کسی که کاری از کارهای مردم به عهده اش گذاشته شود و او به عدالت رفتار کند و (با دقت) به فکر اصلاح امور مردم باشد، بر خداوند است که روز قیامت او را در امان خود قرار دهد.»[1] پیام این حدیث برای ناظران تعزیرات حکومتی این است که؛ در مقابله با کم فروشان و دیگر تخلف های اقتصادی، عدالت به خرج بدهند و اسیر زبان چرب و نرم برخی از واحدهای صنفی نشوند. ممکن است  فرووشنده ای ادعا کند که کم فروشی نمی کند؛ اما او در واقع او با کم کردن از وزن کالا(ماست یا شیر یا...) کم فروشی می کنند؛ هر چند در ظاهر، قیمت را ثابت نگه داشته است.

اگر ناظران تعزیرات حکومتی این گونه باشند(که اکثر آنها انشاءالله هستند)، فردای قیامت انشاءالله در امن و امان هستند.

از کجا غذای باکیفیت تهیه کنم؟!

توجه: البته مردم نیز باید مراتب تخلف را گزارش دهند و انتظار نداشته باشند که ناظران تعزیران حکومتی در همه واحدهای صنفی حضور داشته باشند.

پی نوشت
1ــ بحار الأنوار، ج 72، ص 340

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما