مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب دستاورد انقلاب؛ (گفتمان دفاعی، گفتمانی همطراز انقلاب اسلامی)
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

سید هستم. از تاریخ 27 مهر 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 344 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
دستاورد انقلاب؛ (گفتمان دفاعی، گفتمانی همطراز انقلاب اسلامی)

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 05 دی 01

گفتمان دفاعی، گفتمانی همطراز انقلاب اسلامی:

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، داشتن توان دفاعی وبازدارندگی است. به جرات می توان گفت که گفتمان دفاعی کشور، گفتمانی همطراز انقلاب اسلامیست؛ زیرا که ماهیت انقلاب اسلامی، ماهیتی دینی است و گفتمان دفاعی کشور، بحمدالله در راستای ماهیت انقلاب ــ که عزت دینی است ـــ به پیش می رود.


دست اندرکاران نظامی کشور، توان دفاعی کشور را در خدمت شعار اصلی انقلاب «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» قرار داده اند و الحمدالله در این مسیر به موفقیت های سرشاری نائل آمده اند. زیرا که نخواسته اند انقلاب آنها در بعد نظامی وابسته به شرق و غرب باشد. «الَّذينَ يَتَّخِذُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعا؛ همان كسانى كه كافران را به جاى مؤمنان سرپرست و دوست خود مى‏ گيرند؛ آيا عزت و قدرت را نزد آنان مى‏ طلبند؟ يقينا همه عزت و قدرت فقط براى خداست.»[1] طبق این آیه، عزت و قدرت حقیقی، نه از آن شرق و غرب؛ بلکه از آن خداست و البته خداوند نیز آن را با شرایطی به جامعه اسلامی ارزانی می دارد: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ‏ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ؛ و [در انجام فرمان‏ هاى حق و در جهاد با دشمن‏] سستى نكنيد و [از پيش آمدها و حوادث و سختى‏ هايى كه به شما مى ‏رسد] اندوهگين مشويد كه شما اگر مؤمن باشيد، برتريد.»[2] بر مبنای این آیه، برتری بر دشمن ــ که عزت است ــ به شرط ایستادگی در برابر دشمن، به جامعه اسلامی ارزانی می شود.

ما برتری و قدرت و عزت را در جنگ تحمیلی نابرابر، به عینه دیدیم و اکنون نیز در پیروزی های جبهه مقاومت در برابر تکفیریان و رژیم سفاک صهیونیستی می بینیم. این گفتمان دفاع و مقاومت همان گفتمان همطراز انقلاب اسلامی است که جهان را به واکنش وا داشته است. اگر امروز می بینیم که آمریکا و اروپا در پی مذاکره بر سر قدرت موشکی ایران هستند، می دانند که توان دفاعی ما برگ برنده ما، و گفتمانی همطراز انقلاب اسلامی ماست. بنابراین برای تضعیف آن، تمام توان خود را به کار بسته اند. زهی خیال باطل.


پی نوشت

1ـــــ نساء/139

2ـــــ آل عمران/139

 

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما