مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب انقلابی به رهبری امام حسین علیه السلام
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

محسن هستم. از تاریخ 10 آذر 1393 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 5 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
انقلابی به رهبری امام حسین علیه السلام

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ دوشنبه, 13 شهریور 02
در پرونده محرّم

این پرونده را با 33 اثر دیگر آن ببینید

مُحرّمی متفاوت


امسال به دلایل گوناگون، محرمی متفاوت از سال‌های پیش را شاهد هستیم که می‌طلبد مواجهه متفاوتی با آن داشت. به فرموده حضرت امام (ره): «…محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است. فداکاری سید الشهدا سلام اللّه علیه است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است.( صحیفه امام، ج‏15، ص: 330) به همین دلیل است که باید محرم و صفر را مظهر بروز و ظهور تمام ارزش‌ها، سنت‌ها و بایسته‌هایی دانست که انقلاب اسلامی به خاطر آنها ایجاد شد و به واسطه آنهاست ماندگار و پایدار مانده و خواهد ماند. ارزش‌های زنده‌ای چون، انتظار، مقاومت، معنویت، عدالت، شجاعت، عقلانیت دینی، آزادگی، اخلاق و انسانیت و ... ریشه در عاشورا و فرهنگ محرم و صفر دارد و انقلاب اسلامی نیز به نسبت پایبندیش به این ارزش‌ها از فرهنگ و گفتمان عاشورایی بهره ‎مند است.
سال گذشته شاهد یکی از پیچیده‌ترین فتنه‌ها علیه ایران اسلامی بودیم که به فرمودهٔ رهبر معظم انقلاب، دشمن «خوب مهندسی کرده بود؛ همه چیز را در جای خود، به اندازهٔ خود، آماده کرده بود.» (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51746) . کار جمهوری اسلامی را تمام شده می‌دید و برنامهٔ جشن بعد آن را نیز آماده کرده بود. اگر این پیوند انقلاب با ارزش‌های محرم و صفر نبود، بی تردید نتایج متفاوتی حاصل می‌شد و امروز با تسلط بدخواهان کینه توز و ستمگر بر سرنوشت ملت، نه خبری از ایران بود و نه محرمی با این شکوه و عظمت. رابطهٔ انقلاب اسلامی با محرم، رابطه متقابل است، با گزاره‌های عاشورایی است که انقلاب استمرار می یابد، ثمر می‌دهد و جامعه را از برکات بی پایانش بهره‌مند می‌سازد و متقابلاً انقلاب اسلامی در خدمت تحقق و گسترش اهداف عاشورایی قرار گرفته و بشریت را از محرومیت تاریخی آن خارج می‌کند.
دشمنان دین و ملت، حقیقت این پیوند را فهمیده‌اند و می‌دانند که تا ارزش‌های عاشورایی در این کشور زنده هست، انقلاب اسلامی زنده است و غلبه بر آن امکان پذیر نیست. لذا مستقیم یا غیر مستقیم گزاره‌های مرتبط با آن را نشانه رفته اند؛ غیرت، عفت، عزت و در یک کلمه، دیانت و ایمان امید آفرین مردم و مسئولین، مهم‌ترین بخش هجمۀ چند وجهی دشمنان قرار گرفته است. می‌خواهند اثری از سیرت و صورت جامعه اسلامی باقی نماند؛ پرچم سیاه، لباس مشکی و هر چیزی که بوی محرم و صفر دهد برای آنها هدف مشروعی برای تخریب است، عفت و حجاب زدایی را هم باید در این چارچوب دید. امسال می‌بینیم که رسانه‌های معاند بیشترین هجمه‌‌ها را علیه نمادهای محرم بکار گرفته‌اند.
اما محاسبهٔ دشمن این بار نیز غلط است؛ همانطور که در اغتشاشات سال گذشته نیز غلط بود و باعث شکستشان شد. علی رغم خواست و اقدام دشمنان، رنگ و بو، سیرت و صورت محرم امسال متفاوت از گذشته شده است. مردم تمام قد وارد میدان شده‌اند. به باور نگارنده، امسال محرم متفاونی را شاهد هستیم، شهرهای بزرگ و کوچک، هیئت‌های حسینی، روضه‌های خانگی، رسانهٔ ملی، شبکه‌های اجتماعی، همه و همه متفاوت و قوی‌تر از سال‌های پیش دیده می‎شوند. این یعنی، این مردم حسینی‌اند، محرمی‌اند، دشمن شناس و موقعیت شناسند. این یعنی، گفتمان محرم و صفر زنده است. یعنی مردم پای کار دین و انقلابشان هستند، پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند.
سخن آخر اینکه، رمز پیروزی و موفقیت، همین ماندن مردم پای آرمان‌هایشان است، اما نباید غفلت کرد که این مردم گله مندند، بابت آسیب‌های موجود دلگیرند و توقع دارند که مسئولین و متولیان عرصه‌های عمومی، به وظایف خود درست عمل کنند؛ در پیروی از سیاست‌های نایب الامام و پیگیری آموزه‌های محرم و صفر که همان آرمان‌های انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم است، سر از پا نشناسند، کوتاهی نکنند، در حفظ عفت و عزت اسلامی در جامعه تردید نکنند، مرعوب هژمونی رسانه‌ ای دسمن نشوند و در برابر گروههای هنجار شکن، اعم از سیاسیون و سلبیریتی‌ها به دستورات الهی عمل کنند.

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما