مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب مدخلی بر ماه مبارک رمضان 5
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن تولیدگر گرافیک

مدنی هستم. از تاریخ 17 بهمن 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولیدگر گرافیک تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 43 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
مدخلی بر ماه مبارک رمضان 5

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 30 مهر 02


ج . محو گناهان به برکت ماه رمضان :

جمله سوم بسیار امید بخش است ، و خداوند چقدر روز اول ماه مبارک رمضان ، روزه دار را خوشحال می کند و لذت قلبی به او میدهد :

(و یمحو فیه السیئات)

در این دنیا سنگینی گناه را به کسی نشان نداده اند ؛ قرآن می فرماید : در قیامت مجرمان حرفه ای را زنجیری می زنند که طول زنجیر ، هفتاد ذراع است[1] ؛ هر حلقه این زنجیر از کره زمین سنگین تر است و این سنگینی گناهان است نه خود زنجیر[2] .

   اینکه امروز دانشمندان می گویند : اگر کسی بتواند خلاء بین اتم های کره مریخ را فشرده کند ، به اندازه یک نارنج می شود ، بدون اینکه وزن آن کم شود ، چون خلاء که وزنی ندارد ؛ وقتی مریخ را فشرده کنند و خلاء میان الکترونها و هسته های مرکزی آنرا بگیرند تراکم که پیدا کند اندازه یک نارنج می شود ، اما وزن آن کم نمی شود .

حال اینکه حضرت می فرماید : هر حلقه این زنجیر به وزن کره زمین است ، این وزن از سنگینی گناه است ؛ کاری که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان انجام می دهد این استکه آنقدر بار از روی ما بر می دارد که اگر آن بار بر دوش ما بماند در قیامت ما را بخاطر آن زنجیر می کنند ... و اگر گناهکارانی که در ارتکاب گناه همردیف ما بودند و به عدالت الهی اعتراض کنند ، اینجاست که خداوند متعال ماه رمضان را به رخ آنان می کشد و می گوید : اینها اتصال به ماه مبارک رمضان پیدا کردند و من بر خودم واجب کرده بودم که بار سنگین گناهانشان را محو کنم .

   داستان شخصی که در حال احتزار بود و با اینکه پیامبر در بالای سر وی حاضر بودند ، اما نمی توانست (لااله الا الله) را بگوید ، و حضرت بخاطر اینکه وی میتوانست با گوش بشنود ، فرمودند :

(یا من یقبل الیسیر ، و یعفو عن الکثیر ، إقبل منی الیسیر ، و اعف عنی الکثیر)

و بعد از فرمایش پیامبر آرامشی گرفت و عرضه داشت (لا اله الا الله[3])

به راستی چه لطفی از این بالاتر که روز و شب ماه مبارک رمضان ، خدا خودش ، بدون اینکه ما توبه کنیم ، فقط به احترام این ماه عزیز گناهان ما بندگان خاطی را محو می کند (و یمحو فیه السیئات)

 

[1] سوره حاقه آیه 32

[2] بحار الانوار ج 8 ص 280

[3] من لا یحضر الفقیه ج 1 ص 132


برچسب‌ها: خطبه آخر ماه شعبان, رمضان, نسیم وحی

+ نوشته شده در  شنبه بیست و دوم خرداد ۱۳۹۵ساعت 23:26  توسط سیدمحمدمهدی مدنی  |  نظر بدهید


=========================================================

برای مطالعه مطالب بیشتر:
مدخلی بر ماه مبارک رمضان 1
مدخلی بر ماه مبارک رمضان 3
مدخلی بر ماه مبارک رمضان 4

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما