مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب هفت قلم آرایش برای کوچه‌های شهر
امتیاز کاربران 5.0

تولیدگر متن

علی بهاری هستم. از تاریخ 25 اردیبهشت 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 520 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
هفت قلم آرایش برای کوچه‌های شهر

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ یکشنبه, 21 خرداد 02

هفت قلم آرایش برای کوچه‌های شهر

چندی پیش در خبر‌ها آمده بود که جوانی ۲۶ ساله، سه دختر جوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و سپس گریخته است. اکنون این جوان بازداشت شده و در انتظار طی مراحل قضایی است. در ابتدای مواجهه با خبر، احتمالا مخاطبان - هم چنان که در سایت منتشرکننده، چنین کامنت‌هایی وجود داشت - خواهند گفت: «عجب پسر شیطان‌صفتی!» «نامرد رو باید فقط اعدام کنن» «این‌ها از سگ پست‌ترند» «این‌ها رو باید تکه‌تکه کرد» و امثال این.
اما اگر بنا باشد کمی ریشه‌ای‌تر به مساله نگاه کنیم جا دارد جز این پسر شهوت‌ران، چیز‌های دیگری را هم در این ماجرا دخیل بدانیم. چه می‌شود که جوانی کارگر و ساده، دختری بی‌پناه را مورد تعرض قرار می‌دهد؟ چه اتفاقاتی به وقوع پیوسته و چه عواملی دست به دست هم داده‌اند تا این ماجرای تلخ روی دهد؟ ساده‌ترین پاسخ، همانی است که در قالب نظر مخاطبان در ابتدای یادداشت عرضه شد. شکستن همه‌ی کاسه‌ها و کوزه‌ها بر سر پسر متجاوز. البته که او گناه‌کار است و باید مجازات متناسب با جرمش را ببیند، اما آیا فقط او گناه‌کار است؟ آیا دختر جوانی که با پوشیدن لباس‌های بدن‌نما و هفت قلم آرایشِ مناسب مجلس عروسی و برهنه‌گردی حداکثری، آتش شهوت امثال این جوان را شعله‌ور کرده است تقصیری ندارد؟
قصد نگارنده، نقد دختران قربانی در این ماجرا نیست که البته چه بسا از بانوان پاک‌دامن جامعه بوده‌اند. غرض، پرداختن به دختر و پسر‌های نوعی اجتماع است. به جوانی بیندیشید که زبانه‌های شهوت در وجودش شعله می‌کشد، به هزار و یک دلیل اقتصادی و فرهنگی امکان ازدواج ندارد و روز و شب عروسک‌های خیابان‌گرد روی آتش جفت‌خواهی‌اش، بنزین خودنمایی می‌پاشند. چقدر می‌توان از چنین جوانی انتظار عفت‌ورزی و خود‌نگه‌داری داشت؟ باور کنید اسب تیزپای شهوت جنسی، چیزی نیست که به آسانی بتوان بر آن لگام عفت زد. آری عفت، وظیفه‌ی دینی اوست، اما آیا انجام دادن تکلیف دینی، بستر مناسب نیاز ندارد؟ چرا در این مواقع تنها حلقه‌ی آخر ماجرا را می‌بینیم و از سایر مولفه‌ها که اتفاقا بسیار هم موثرند غفلت می‌ورزیم؟

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما